tisdag 30 november 2010

ORCi SM - sveriges hemligaste SM? Klassmästerskap i IRC - sveriges näst hemligaste?

Jag upptäckte i listan över SM på SSF´s hemsida att det körts ett SM 2010 enligt ORC. Som medlem i svenska havskappseglingsförbundet har jag inte fått någon information om att ett SM ska gå av stapeln . Klart irriterande tyckte jag och kollade igenom hemsidan http://www.shf.nu/ . Det fanns ingen information överhuvudtaget.
På Svenska IRC-förbundet kan man hitta att det körs ett KLM den 2-5 juli i Sandhamn. Ingen annan information om att det körs Klassmästerskap. En hänvisning till KSSS. Kolla här:
http://sweirc.wordpress.com/
Va fan - var detta det som blev reultatet av ankdammsbråket?
Är svensk kölbåtkappsegling efter respitregler endast en angelägenhet för KSSSare?
Fan va bra det blev.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Parodi
1) att IRC ville bryta sig ur,
2) at ingen hemsida fungerar tillfredställande
3) att SM körts?
Var de med på mästarnas mästare?

Slopa dessa, kan man göra något med SRS?
MVH Andreas

Avantime Sailing Team sa...

Ja håller med om detta. SHF och IRC hemsidorna är ett skämt.

Patrick L sa...

Jag tycker shf.nu blev ganska bra efter ombyggnaden till säsongen 2009. Men såklart kan ingen hemsida leva utan uppdatering. Och ingen uppdatering kan ske utan verksamhet.

Anonym sa...

SHF layout tycker inte jag man kan klaga på. Riktigt bra. Men var tog verksamheten vägen? Knappast till IRC förbundet. /Anders