onsdag 17 november 2010

Kieler Woche 2011 - programmet

Kieler Woche Offshore Race går delvis över svensk midsommar.
Känns som det kommer att bli tunga förhandlingar om vi ska kunna vara med.

Här är hela programmet:

18 - 22 June: Olympic Classes / ISAF Sailing World Cup
(470, 49er, 2.4mR open, Women Matchrace/Elliott 6m, Finn-Dinghy, Laser, Laser radial W, Neil Pryde RS:X, Starboat)

23 - 26 June: International Classes (29er, 420, 505, Contender, Dragon, Europe, Flying Dutchman, Folkeboat, Formula 18, H-Boat, Hobie 16, J 24, Kielzugvogel, OK-Dinghy, Platu 25)

18 - 25 June: Offshore ORCi

23 - 26 June: Farr 30 European Championship 2011

23 - 26 june X-99 World Cup 2011

11 kommentarer:

Anonym sa...

jag är med :-) häls från fördäck

Anders Nilsson sa...

Blev jäkligt sugen på Gotland Runt och Dehler kampen men jag tror det är för stor apparat för oss...

Anonym sa...

Har du sett snygga bilden på inbjudan till Gotland runt 2011?
/Martin W

Anders Nilsson sa...

Jag hittade bara att KSSS hade modevisningar men tyvärr ingen inbjudan till Gotland Runt.

Anonym sa...

jag är med! mvh mast

Anders Nilsson sa...

OK! Vem av er vågar droppa bomben hemma hos mig?
Dottern kan köpas, hunden får ett ben men ska det gå får ni hjälpa till att bygga om köket i vinter. ;-))

Anders Nilsson sa...

X-99 klassen kör World Cup under Kieler Woche och har redan 30 anmälda.

jacob reuterskiöld sa...

du får väl köpa frun med!
Sådan dotter, sådan fru!

Jonas Jemt sa...

Det kan var dax att prova lita kappsegling utanför sundet o Danmark:)

Anders Nilsson sa...

Jag kollade på Travemunde Woche och Warnemunde Woche också men de verkar vara klart mindre för oss. De har däremot hyfsade J-24 och H-båts fleets där också.

Anders Nilsson sa...

34 X-99 är nu anmälda.
Det surras om nya X-99 satsningar i Öresund inför Kieler Woche 2011. Verkar bli en riktig manifestation. Kul. Når man 40 kan man bli största kölbåtsklassen.