måndag 17 november 2014

Volvo HALLÅÅ - var det inte runt Jorden vi skulle?

På onsdag börjar Volvo Ocean Race igen - Leg 2. Det mest suspekta draget i racets historia. Hela världen vill se hur det går snabbast runt jorden. Inte hur man får kontakt med flest Volvomarknader med en World Tour.
Just nu missar vi att köra benet som har goa 24h-fartrekord på schemat. Istället blir det soft segling i piratfyllda vatten.
Vendee Globe och Route de Rhum känns som racen som jag skulle vilja sponsra. Tydliga seglarprofiler som är riktiga rock stars.
Volvos seglare är meriterade och vassa men kör i tillfälligt hopsatta lag. Hinner vi någonsin få våra favoriter? Vem hejar ni på med hjärtat? Är sponsorskapet som koncept för tillfälligt?
Ska jag vara ärlig hade jag bättre koll på mina vänner på Virtual Regatta än hur det gick för teamen på havet.

1 kommentar:

Anders B sa...

Med hjärtat hejar jag på Dongfeng, Martin S's framtoning i media, deras lagom underdogposition och framgångar är väl precis lagom för att riktigt gilla dom. Säkerhetstänket har slagit igenom, ingen får längre segla söder om Kerguelen och sätta fartrekord i the sceaming fifties. Minskar detta intresset? Knappast för mig iallafall. Fortfarande är det den fritänkande navigatören som vågar utbrytningar som ger mig en kick. Precis samma utbrytning Ericsson 3 gjorde N om NZ är möjlig med årets bansträckning. Och tänk hur mycket geografi man lär sig. Inte visste jag tidigare att Singapore låg på ekvatorn!