Ja, så får det ju bli något i stil med följande procedur:
1. Fördäckaren ta loss bommen och in med den. 2. Mastmannen drar ut lovart och håller ut gajen 3. Påbörja gippen 4. Fördäckaren drar in underliket och "Pianomannen" släpper samtidigt i fallet. Mastmannen drar in spinnakern under däck. 5. Storskotarn och genua trimmaren får in respektive segel och rorsman fokuserar på en snygg upprundning.
Det jag tänkte på var om man skulle vara hjälpt av en inhalarlina fastsydd mitt på spinnakern. Ran verkar ju ha en sådan för att den ska kollapsa.
9 kommentarer:
Ha, ha du menar båten bakom Ran.
Pelle
Nä, vänta nu de drar i total kollaps linan på Ran är det inte fusk????
Vilka skojare!
Lasse
Taktiskt kommer ju Ran in med perfekt positionering.
Kan den här metoden utvecklas för symmetriska spinnare?
Hur skulle man göra då?
Man gör på samma sätt efter att ha tagit bommen bort före märket.
Ja, så får det ju bli något i stil med följande procedur:
1. Fördäckaren ta loss bommen och in med den.
2. Mastmannen drar ut lovart och håller ut gajen
3. Påbörja gippen
4. Fördäckaren drar in underliket och "Pianomannen" släpper samtidigt i fallet. Mastmannen drar in spinnakern under däck.
5. Storskotarn och genua trimmaren får in respektive segel och rorsman fokuserar på en snygg upprundning.
Det jag tänkte på var om man skulle vara hjälpt av en inhalarlina fastsydd mitt på spinnakern. Ran verkar ju ha en sådan för att den ska kollapsa.
Givetvis har dom en inhalarlina, dessutom så grindar dom ner genakern.
Michael Pinotti
Vad menar du med att grinda ner den?
Nertagningslinan ligger på en vinsch med överväxel som drivs av grinderpedestalerna
Tror även att de trippar fallet.
Skicka en kommentar