torsdag 30 september 2010

Thiele Cup 2010 - 43 klass- och sportbåtar gör upp på lördag

Thiele Cup, med ny sponsor som också heter Thiele, var tidigare klass- och sportbåtarnas säsongens sista uppgörelse i Öresund. Nu är Halloween Cup i Malmö den 30 oktober sista racet i år tillika DM för H-båt. 606 och J-24 seglarna samlas också.
På Thiele Cup är största klassen X-99 som samlar 8 båtar. Kul är också att Melges 24 börjar komma igång igen i Danmark efter att ha varit borta i flera år. Nästa helgs KDY autumn regatta samlar ännu fler. Sportbåtsklassen samlar i år 13 båtar. CB66 gänget räddar antalet i år.

1 kommentar:

Anders Nilsson sa...

Medan jag transportseglade Grynet med bara storen uppe till Mumm-Stelton Cup så pågick Thiele Cup.
Vindbyarna drog upp mot 14 m/s och vågorna var grymma. Jag satte på autopiloten för att börja knapp in koordinater i min GPSMAP inför imorgon. Då känner jag riktigt hur båten släpper och drar iväg. När jag kom upp stod loggen på 14 knop. Förstod faktiskt att det blev många DNC.