tisdag 25 augusti 2009

KeelBoatRacer ställ - Gill KB1 Racer

Med risk för att bli kallad modebloggare så gör jag det ändå.
Mitt 7 år gamla Mustoställ har fått ge upp för ett sprillans nytt Gillställ. I lördags hade jag på mig byxorna för första gången i det härliga vädret på Saltholm Runt.
De gamla Musto Breathable blev jag alltid fuktig i. De andades inte så himla bra. Det gjorde däremot Gillbyxorna. Helt torr - fantastiskt. Vilken utveckling de tekniska kläderna har genomgått.
Nu kan man säkert köpa liknande material av andra märken men när man provat så fattar man inte varför man inte bytade tidigare. Förmodligen för att det skulle vara ett tekniksteg som märktes. :-)
De är fullt betalda och är inga fådda grejer.

Nu återstår att se hur länge de håller skärpan.

3 kommentarer:

mattias sa...

Ser bra ut Anders - klär båten lite bättre. Nu skall bara alla gasterna ha samma så börjar det likna något ;-)

Anders Nilsson sa...

Vi diskuterar att samla stålar till ORCi VM i Flensburg nästa år. De får nog sätta silvertejp på revorna på sina gamla ställ.
Barn och släktingar får typ ORC godkända livselar och flytvästar i julklapp för +80kg.
En lämplig alternativ till skidresa kan vara en veckas livflottehyra. Bertil ska sälja kajaken och Carl-Henrik sätter in Expressen på pantbanken. :-))

mattias sa...

Helt rätt ;-)