tisdag 20 januari 2009

Nu är det bevisat - Laserseglare är bryggseglare

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju väldans vad det hetsas mot oss laserseglare!
Men det är klart att det måste vara svårt att argumentera för att er kölbåtsseglares lilla hobby skulle vara en idrott när sånna som vi/jag lyckades klämma in sju seglingspass mellan 20:e dec 08 och 4:e jan 09. Det lite som att ge "årets manliga idrottare" till en golfare...vänta nu lite.
Zäta är "årets MANLIGASTE idrottare".
/Max Salminen, skånsk seglings enda idrottare?!

Anonym sa...

Bra Max, på dem bara! Men va sjutton tänkte han med som seglade in under piren?

Anonym sa...

Ja, jag menar det finns ju inget som hindrar en sopa från att sätta sig i en Laser. Han fick ju baklänges-surf i slaget.

Anonym sa...

Det där är ju ganska likt vad som kan hända i Ängelholm, med skillnaden att när man väl har spolats bakåt så är det inte bara masten som har gjort sitt...

Anders Nilsson sa...

Det hände oss på ett träningspass i Lomma.
Ola Sjöstrands Laser for upp på piren och blev skrot.

Anders Nilsson sa...

Max
Varje söndagsmorgon ser jag från köksfönstret ett femtontal Laserseglare sticka ut från Småbåtshamnen. Klart inspirerande.
Vi behöll i alla fall båten i till den 2e januari. Vi seglade sista gången helgen innan jul. Hyfsat för en blyfraktare.

Anonym sa...

Satan i gatan att han inte dog under piren där e ju ett mirakel i sig för det såg inte speciellt muntert ut det där inte ;)

Tror ta mej fasen ja ska skaffa en laser o leka med grabbarna i malmö.
Seglarsuget e ju helt sjukt nu när man sitter o följer alla race runt jorden och en del andra oxå.

Funderar på o slänga ner expressen i havet igen men det får nog vänta lite till....

Anonym sa...

Maximalienmaxilimax!
Det har varit många långt innan din tid och det finns säkert flera Skånska seglingsidrottare fortfarande. När vi seglade Opti, E-jolle och Laser på 80-talet drog vi ut jollarna på kärrorna till iskanten i hamninloppet och sjösatte och körde vårt seglingspass. Fick dock brottom in när vind eller ström ändrades så att drivisen kom och täpte till. Så sådär unikt är du väl inte. Men det är ju lite roligt att du själv tycker det. Grattis!

Anders Nilsson sa...

Jag måste ändå försvara dagens Laser seglare. Den globala uppvärmningen kan ju inte vara deras fel.
Att det inte blir som förr med drivis och frusna skot får vi nog vänja oss vid. :-)

Anonym sa...

Härligt ännu en gång är det fastslaget, det var bättre förr!
Jag får ursäkta för min ringa inblandning i skånsk segling under 80talet, men jag hade fullt upp med att lära mig att gå. Om jag idag inte är "unik" (vilket jag iofs aldrig sagt att jag är), om jag inte är ensam, så snälla be denna andra att kontakta mig så vi kan sticka ut och träna i helgen!

Anders Nilsson sa...

Nää, vi har det goa framför oss.
Känns det ensmt i Barsebäck finns det 15 Lasers som är ute på söndagsförmiddagarna utanför Limhamn.
"Våren närmar sig city":-)

Anonym sa...

Om ca 1500 timmar meck är det dax. Gött!!!!!

Anders Nilsson sa...

Vad är nu på gång med Crazy Kracer Crack Nigger?
Mer kol?

Anders Nilsson sa...

H-båtarna sjösätter tidigt i år, i början på mars. MSS planerar försäsongsträning för klassbåtarna vid 6 tillfällen innan 1e maj.
Måtte vi få +5 grader snart.
Det hade varit gott att vara före de surrande H-båtarna i sjön.
Nu hänger det på att Snoddas sätter på vattnet så det går att vattenslipa och tvätta bort vintersotet. Vi har nog 5 minuter meck. Storskotsblocket från Harken har slutat fungera. Byte sen kör vi!!
Jag har ju vinterplats.:-)