lördag 31 januari 2009

Mässan i Göteborg - Claes rapporterar


Bra föredrag för den Öresundaren som har vägarna förbi i veckan....

Söndagen 1 februariKl. 13.00
"Slaget i Lysekil"Världens bästa matchracing tjejer gör upp VM-guldet i Lysekil i sommar. Matchracingseglaren Anna Holmdahl White berättar om varför Lysekil vann VM-nomineringen mot bl.a. New York och om framtiden inom dam-matchracing.

Tisdag 3 februariKl. 18.30
"Sprintsegling/Medaljrace på OS"Sportchef Stefan Rahm från Svenska Seglarförbundet samtalar med bl. a. Hans Wallen, Mattias Rahm och Niklas Edler om segling på korta banor.Presenteras i samarbetet med Västkustens Seglarförbund.

Lördagen 7 februariKl. 12.30
"Nya äventyr för Skinnarmo" Kl. 12.30 "Nya äventyr för Skinnarmo" Skinnarmo föreläser om sina äventyr
Han har släpat, paddlat och seglat sig runt några av de hårdaste platserna på jorden. Nu förbereder Ola Skinnarmo som bäst nästa äventyr, att segla genom Nordostpassagen.
– Vad jag vet har bara två segelfartyg lyckats med det sedan Nordenskiöld gjorde med det med Vega. Och innan dess hade människor försökt göra det i 500 år. Så det är ingen lätt resa som väntar, säger Ola Skinnarmo som kommer till Båtmässan för att berätta om sina förberedelser inför resan och dela med sig av minnen från tidigare äventyr.
– Det ska bli väldigt trevligt att vara med på mässan. Jag är på sätt och vis en landkrabba, men med åren har jag ju tagit mig an olika utmaningar och lärt mig uppskatta vatten även i flytande . Läs mer på: http://www.skinnarmo.com/

Inga kommentarer: