söndag 7 juni 2009

Kullaseglingen 2009 - Det ser ut att bli en riktigt kul klass för oss

Just nu ser det ut att bli en riktigt kul gäng som har liknande båtar på Kullaseglingen.

Det är bara att anmäla er - tveka inte:
http://www.hyc.nu/kullasegling/

Nu vet jag inte vilka gränser som arrangörerna väljer men följande blir väl ganska troligt:

Frans Wijnveld Elixer J-109 Espergaerde 1,30
Pär Gabrielsson First 36,7 HYC 1,29
Anders Nilsson Grynet Dehler 34 SV Malmö 1,28
Ola Bruno olaseglarskola JOD 35 HYC 1,27
Lars-Erik Sylvin Xonline X34 HYC 1,27
Patrik Jenemark Expresso X-34 RHSS 1,27
Ulf Leeman La Loca Diva 38 ÄSSS 1,27
Arnold Stifors Zatarra Dehler 34 DD SS Sjöhästen Arild 1,25

Återigen verkar det bli gott om vind. Väst 10m/s. Har vi gjort det förrut? :-)

7 kommentarer:

mattias sa...

Ser bra ut - lycka till. Själv drar jag till Oslo för mitt första faerder.

mattias

mattias a sa...

Trist att det är samma helg :(
Nästa år så ska vi köra faerdern me nåt oxå minsann.

magnus a sa...

det ska vi nog kunna gøra brossan...kanske på en x-41..vi får se;-)

Anders Nilsson sa...

Faerdern race verkar vara en riktig sabotör för seglarsverige. Inga Norrmän till NM i H-båt för de ska köra Faerdern.
Och Mattias kör inte med sin First 31.7 på Kullaseglingen.
Värsta ursäkten att inte hänga med på Kullaseglingen står nog en av mina seglarvänner för:
- Jag ska på din frus cykelfest och jag måste fixa middag till 6 pers så därför kan jag inte hänga på. Ska inte du med?
Om man seglar så på dan så måste det väl vara ok med hämtpizza till gästerna eller? :-)

Anonym sa...

Kullaseglingen kommer att bli spännande =) Vi är taggade till tusen! / Viveca, www.olaseglarskola.se

Mattias A sa...

Någon som har 100 kilo över och vill åka lite snabb express på Kullaseglingen så ring mig på 0736-263237 för jag saknar en kille/tjej ombord till lördagen.

sundets snabbaste www.swe39.com

// Mattias

Anders Nilsson sa...

Ja Viveca, det ser verkligen ut som det ska bli JODlar väder.