fredag 5 juni 2009

Det här är riktigt inspirerande

I maj månad hade jag enligt min sitemeter 7282 independent visitors och 13430 page views.
Jag jobbar inte med trixa till siffrorna utan försöker mäta Öresund Regattas utveckling.
För mig så är det riktigt kul att om jag jämför med föregående år så är majsiffrorna +73%.
Detta är riskerar att bli för kul. Alla månader slår föregående års månad.
Som Peter på Blur säger - En kul grej som spårar ur.
Jag känner att så får det inte bli.
Bland Sportbloggarna på Blogtoppen börjar det bli stadiga besök på sidan två. Ibland blir det sidan tre vilket inte heller är så tokigt.
Blur.se verkar ohotad på sidan 1 och ligger stadigt 3-5. Jag tycker att det visar egentligen mest på att segelsporten i Sverige är alldeles för dåligt bevakad av media i förhållande till värdet. Vi fixar vår rapportering själv!!
Framöver kommer jag att jaga mer info från Öresunds ungdomar och från danska sidan.
Vi har fantistisk ungdomsverksamhet i regionen. Flera av ungdomarna har kommit upp sig rejält i rankingar och får nu både EM och VM biljetter i Optimist och E-jolle. Detta gäller matchracing också. Framför allt från centrat i Skovshoved. Om detta är det alldeles för tyst.
Det var inte bättre förr. Vår sport är på gång. Låt oss få den att lyfta.
Ta egna bilder skriv några rader när ni har varit på bra arrangemeng, kul seglingar i regionen, planer inför säsongen och skicka in dem till mig. :-)

5 kommentarer:

Per Lundquist sa...

Anders,
Sporten växer inte av sig själv, det är sådana som du, Blur Peter och andra tokstollar som lägger 100-tals ideella bloggtimmar framför datorn som gör det. Tack!

Keep up the good work!

Anders Nilsson sa...

Det är ju just känslan av att man kanske hör till tokstollarna. :-)
Men det är väl egentligen lugnt då för enligt Joseph Heller i hans bok Moment 22 så tror man att man är galen så går det inte att få diagnosen. :-D

Mårten Skällenäs sa...

Anders, som per säger - vi uppskattar ert bloggande. Läser dem varje dag! Vi är ju lika mycket nördar som läser allt ni skriver...

Anders Nilsson sa...

Ja, hitta på något bättre att göra en lördagskväll när frun kollar på Howards End.
Världens långsammaste film.
Valet står mellan Emma Thompson och Anthony Hopkins eller blogga när polarna skickar fina resultat från regattorna på SMS. Självklart eller hur?
:-)

Anders Nilsson sa...

Var ni i Vikhög och körde idag? Någon som vet hur det gick på Vikhögsrundan?
Vi var själva tvungna att välja mellan Vikhögsrundan och Kullaseglingen.