lördag 12 januari 2008

Seglare i sundet - Rolf Engels

Rolf Engels i röd Gill jacka.

Rolf Engels berättar om sina tvåmansplaner inför säsongen. Jag träffade Rolf första gången då han hade beställt sin Bavaria 35 Match. Rolf hade bestämt sig för en Racer/cruiser och det var en Bavaria 35 Match han skulle ha. Dock hade han bestämt sig för inget kappseglande. Onödigt övertygad tyckte jag.

Rolf sålde Bavarian och satsade på en mindre båt till säsongen i fjol. Äntligen har Rolf efter några års kryssande på tur också hittat rätt med sin nya First 27.7. Till i sommar har han och en dansk seglare bestämt sig för att köra Östersjö Maran i Rolfs 27.7a och Watski Two Star Kattegatt med danskens Luffe. Härlig utveckling. Fler sådana initiativ. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Anders & Co.

Tack för trevlig ww site.

Dock en liten Rättelse:

För info kan nämnas att ”Dansken” som Rolf Engels skall segla Östersjömaan är jag. Lars Jörnvi, Lommabuktens seglarklubb. Luffe 37 seglare sedan 97.. dessförinnan Aphrodite 101, Express & H-båt.
Watski Two Star kommer vi att segla i min Luffe 37, Rie. För info är det i dagsläget 5 st LBS båtar anmälda..
Hur står det till med de andra öresundsklubbarna ?
Mvh & högt&Fort / LuffeLasse LBS

Anders Nilsson sa...

Jag träffade Rolf hos Gransegel när han hämtade ut sin nye gennaker inför Östersjömaran. Ledsen att jag missuppfattade detta med dansken. Han måste menat dansk båt. Det är ju inte dåligt att vara dansk men rätt ska ju vara rätt.
Hur fick ni för er att satsa på double handed? Östersjömaran är ju särskilt tungt. Hur mycket kör ni ihop?