söndag 2 december 2007

Cristmas Cup i jollar kördes idag i MSS

Idag hade vinden lagt sig från de 18m/s som kölbåtsseglarna fick känna på till ca 10m/s.
Det var 10 optimistjollar, 10 E-jollar och 9 Lasers som till sist startade idag. Ett visst manfall efter flytten från igår vilket hur som helst var ett klokt beslut.
I optimistjolle segrade Ann Hagberg från LBSK. Gustav Petterson från OTS tog andra platsen. 3A blev Lars Johan Brodtkord från MSS.
I Ejolle knep Holger Tidemand från SSKA första platsen och Mårten Wikner från Råå JK tog andra platsen före Henrik Eriksson Malmö SS.
I Laser vann Jonathan Norrman ÄSSS och 2a blev Carl James ÄSSS och 3a blev Niklas Areskoug MSS.
Jag satt i bilen och kollade seglarna men nog räknade jag till 9 Lasers och bara 8 startade. Även om jag inte kunde identifiera den ständigt badande seglaren ute till havs så misstänker jag starkt att ordföranden i MSS måste lägga betydligt fler timmar i sin Laser till nästa säsong.
Nästa säsong så går nämligen de stora EMG 2008 tävlingarna i segling i MSS regi. Alla europeiska masterseglare i Laser samlas då för att göra upp om EM titeln i Malmö. Vi kan inte ha en badande ordförande då.

5 kommentarer:

Anonym sa...

KOm just på att man är 35, kan man köpa sig en laser och vara med på masters hur som helst då ??

Anders Nilsson sa...

Ja, skaffa Laser och gå in och anmäl dig på www.emg2008.com.
Du kan också kolla tidigare inlägg på bloggen om EMG 2008.
På hemsidan står villkoret tydligt: "The only prerequisite for entering the games is being a European citizen and (in most sports) being 35 years of age or more when entering the competitions."
Kör så det ryker det gör ordföranden. :-)

Anders Nilsson sa...

Jag ber om ursäkt Herr Ordförande. Det var Micke Lundgren som var badaren. Då är ni ju två som kan träna ihop.

Anonym sa...

Lars Johan i Optimistjolleklassen från Norge seglar för MSS!

Anders Nilsson sa...

Jag ändrar direkt.