onsdag 22 januari 2014

Boot Dusseldorf 2014 - Flaar 26

Om man inte gör 20knop så räknas man inte på Balatonsjön. Hur gör man då?
Bygger allt i kolfiber så klart. Bara vinscharna är i metall. 8 m lång och 2.85 bred och väger 900kg med 470kg köl(kolfenan väger 30kg) och 400liter vattenballast.
33.8m2 i storen, 115m2 i stora gennakern. Rullfock på 18.6m2 gör det hela mer lätthanterat eller ska man säga möjligt?

 Vad som är flyvepap är nu omdefierat.
Strykjärn är väl också rätt benämning.
I Ungern är det kolfiber som gäller. Båten såg välbyggd ut och grejerna satt rätt placerade. Skulle vara kul att prova. Får se för jag fick en inbjudan att komma ner. 
www.flaar.eu

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hänger gärna med om jag får :)
/Leino

Mikael Vesala sa...

Hur gick det, fick du nån inbjudan att komma ner?

Anders Nilsson sa...

Ja, jag får åka men jag har inte tid och råd. Kanske skulle göra det när jag fyller 50. :-)

Mikael Vesala sa...

Attans, det är alltid nån hake! Kan du inte ta ut 50-års presenten i förskott? ;-)