Broavgifterna över Öresund och bälten på släpvagnsekipage driver på nya lösningar. Här är en A-cat lastning. Lastningen på taket påminner om en gång när vi kom i centrala Göteborg med dubbelmacka (2 laserjollar på taket) och fastnade i Göteborgspolisen kontroll. Pontus sa då till polisaspiranten som skulle kolla om det var enligt reglementet:
- Va - får man inte lasta surfingbrädorna längre. :-)))
3 kommentarer:
Hur skulle det se ut med en J24:a på taket??? Billigare att segla till tävlingen:)
Ja, det borde gå fortare än och köra runt hela Danmark. Det blir liksom mer rakt på...
Kajsa Sundklev har en bra bild på ett stöd som sitter på dragkroken och avlastar takräcket bra ner de kör en 470 på en Saab 9.3
http://sundklevsailing.bloggplatsen.se/2009/11/22/2216517-langsta-nonstop-resan-for-aret/
Ang. J/24 så är den snabb men det går fortfarande snabbare att ta den från Nyköping till Saltsjöbaden med trailer trots punktering i Sjösa (efter 8 km...).
Skicka en kommentar