torsdag 21 juni 2018

Tom Slingsby och Nick Thompson får akta sig - 80 timmar träning i Laser är passerat

Igår fick vi tillbaka Simon Lundmark som coach efter att han varit ledig för studier.
Vi var fem hugade Laser Master seglare som körde träning igår. Det var fantastiskt att få kört med coach igen.
Jag hämtade min Laser i november i fjol så det är nu ett drygt halvårs träning som är avklarad. Jag har hittills fått ihop träningspass med totalt 80h med i mitt tycke riktigt bra kvalitet.


 Strax efter starten hade jag en liten lucka att hålla mig i. Micke jobbar på höjd och försöker få bort mig. Jag bestämde att satsa på speed i alla puffarna och tryckte emot vad jag orkade. När Micke och jag fightas så rinner Stefan på.



Här jobbar Stefan på att få bort mig men jag tycker jag lyckas hänga kvar bra med tanke på hans försprång som stör mig mer än Mickes i den tidigare.

När det gäller farten på länsarna så finns det utrymme för mycket mer förbättring men här är ett klipp med hyfsad fart.


Skoj? Otroligt kul.





Inga kommentarer: