fredag 8 juni 2018

Båt bokad och nytt pass beställt, dags för lite racing i Söderhavet - Fiji Oceania Laser Master Championships 13-26 Oct 2018

Även om vädret just nu är oslagbart så vet vi alla att oktober och höstens mörker kommer att fånga oss.
Laser Performance bygger 100 Laserjollar och fraktar dem till Fiji för Oceania Laser Master Mästerskap så nu har jag bokat en av dem. Nytt pass som ska vara giltigt 6 månader efter vistelsen är beställt. När jag får passet så blir det möjligt att boka resan, skaffa visum och anmäla sig. Hotellet verkar vara ett riktigt lyxigt ställe. Hoppas nu inget klickar...


Jag tänkte inte så här långt när jag började segla Laser igen. Att det är så här enkelt att segla på exotiska vatten. Bara att ta med våtdräkt eller det kanske inte behövs? ;-)
Det blir förmodligen mest seglare från Australien, Nya Zeeland, Fiji, några enstaka amerikaner och jag. Ska bli grymt spännande det här. Lång resa men jag får hoppas det är värt det. Dags att öka på med träningen så man är i topp tills dess. Först är det Laser Masters SM i Malmö.

Inga kommentarer: