Efter en himla tur med vädergudarna idag eller hur man nu ser på det men söndagen var i alla fall vindfattig så Carl-Henrik, fassan och jag fick ner masten i Limhamns hopplösa mastkran. Go hjälp av andra seglare så fick vi in masten också.
Eftersom kranbilarna inte kör på söndagar så la jag Grynet på sin plats. När jag var nere och samlade ihop vant och stag så kom en kranbil. De var schyssta att lyfta Grynet i ösregn på söndagskvällen.
Nu är hon uppe. Dags för vinterkonservering imorgon kväll. Sen är det bara vattenslipning av botten och vintertäckning kvar.
4 kommentarer:
Jovisst är det skönt när båten är uppe. Nu gäller det bara att göra alla uppgraderingar innan iskylan kommer svepande. När det sen börjar tina vill man ju ha i båten direkt!
En fråga som jag funderat över är om det går att bottenmåla nu på hösten och sen bara vattenslipa henne på våren?
Tänker då att man målar i slutet på oktober och sjösätter 1e April. 5 månader alltså.
Hej Anders, funkar att måla med Hempel Mille Performer redan nu, borde funka även med international.
//Johan D35 #232
Ja, jag hittade en text som sa att den inte oxiderade och höll i ett år uppe på land. Så det får bli bottenmålning efter Rolex Middle Sea Race.
Skicka en kommentar