onsdag 17 oktober 2012

ISAF Cat 2 - deckvest

Till slut blev jag då tvungen att fixa en väst för ett riktigt Offshore race. Leif Englund tipsade om en internet handel som funkat bra Marine Warehouse ltd. http://www.lifejackets.co.uk/ hos dem kostar den 187 GBP och frakten tog de 27GBP för vilket blir typ 2300SEK.
Detta är första gången jag handlat båtprylar på internet. I butik ligger samma väst på 3200-3400SEK vilket är ganska mycket mer.
Västen testade jag för några år sedan på BOOT i Dusseldorf och tyckte att den kändes hård. Nya modellen skulle vara bättre så jag chansade.
Fick testat den ikväll och spände man ryggen satt den som gjuten. Får se om jag gillar den efter +600 sjömil.
Västen har 175N lyftkraft, blinkande lampa, grenband, stänkskydd över huvudet. Allt som krävs för ISAF Cat 2 så det känns ju säkert.
Många undrar nog varför jag köper en väst.
- Du som har en blogg kunde kanske få en. Du är dum som inte utnyttjar det.
Vet inte om det är värt mer än lite prylar egentligen.

Inga kommentarer: