Svenska Gastars Fackförenings Öresundssektion SGFö (att jämföra med Gruv 12an när de vill djävlas) fick testa möjliga alternativ och blev mycket nöjda med valet av Dehler 34ans burkvänliga relingskant. Inga myterier utlovades under hela första säsongen och rejäl burkning kommer att bli resultatet.SGFö representanten checkar X-34ans relingskant. Inte särskilt burkvänlig. Strejkrisk på långa havsrace.
Samme testpilot testar relingskanten på Dehler 34an. Rejäl burkning utlovad på Fyn Cup.
(Om han tror att denna burkning duger så tror han fel men jag får väl ta i det genom fackliga förhandlingar under försäsongen. Bara nu resultatet av dessa förhandlingar inte blir en massa benifits som att spinnakerbommen ska vara i kolfiber för att de ska gippa ordentligt och att vinscharna ska vara oversized för att de ska vara med på att ta hem genuan.) :)
Samme testpilot testar relingskanten på Dehler 34an. Rejäl burkning utlovad på Fyn Cup.
(Om han tror att denna burkning duger så tror han fel men jag får väl ta i det genom fackliga förhandlingar under försäsongen. Bara nu resultatet av dessa förhandlingar inte blir en massa benifits som att spinnakerbommen ska vara i kolfiber för att de ska gippa ordentligt och att vinscharna ska vara oversized för att de ska vara med på att ta hem genuan.) :)
4 kommentarer:
du lysar väl in båten med genua? tänk hårt och du kommer säkert fram till att det är bäst.
Utan genua med i LYS brevet så får vi ju inte köra med den.
Dock kan vi i framtiden välja att köra utan.
Så det är ganska självklart eller?
aha ni ska köra med genua. då var det inget.
Och backstag = gratis i DH2007
Skicka en kommentar