fredag 8 februari 2008

Tidningen Segling skärpte sig i senaste numret?




I senaste numret av Segling tyckte jag tidningen skärpte sig. Tidningen innehöll betydligt tuffare och intressantare artiklar än på länge tycker jag. Trim och taktik artiklar går inte att få nog av. Jag skulle gärna se en tidning som körde regelcasen och förklarade dem.
Kul också med artiklar om seglare.
Elvström borde man nästan göra en blogg om. Det finns ju hur mycket som helst att ösa ur. Vilket liv? Fantastiskt!
Nerköpet var kanske testet av Trio 80 men det är alltid kul med nöjda båtägare som använder sina båtar. Jag kappseglade en gång till och med en Trio 80 på en kvällskappsegling på Storsjön vid Sandviken. Allt går. Jag minns inte att den var så vass men...
Båtnytt går fortfarande till pappersåtervinningen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var är tidnignen Allt om Segling? Kom ut i ett nummer förra året och sedan försvann den?

Vad gäller våra svenska båttidningar kan man hålla sig för skratt. Är riktigt trött på journalistiken. Läs och jämför t ex Gelins tester i Båtnytt. Inleder "alltid" med att beskriva båtens seglingsegenskaper, säga att salongen kanske inte räcker till för sex-åtta man och sedan klagar han lite på ändträet... Iof inte om det gäller svenska båtar. Men ändå! Kan man inte hitta andra vinklingar, det är ju ändå det han har betalt för... Jämför själva?!

Vad gäller Segling har man för lite nyheter och teknik för min del. Givetvis står det mig fritt att läsa andra tidskrifter, men vilka andra har vi i Sverige som är på Svenska?

Nix, få hit Allt om Segling igen så skall det läsas friskt och glatt!

Anders Nilsson sa...

Jag tror den lades ner efter att förlagen köpte upp varandra på något sätt. Segling och Allt om segling hamnade hur som helst i samma bolag.
Håller med dig. Det är för lite spets på artiklarna även de som är i ämnesområde.
Prova att prenumerera på Speed & Smarts. Den är kärnfull, med nivå och man måste verkligen skärpa sig. Den har en lärande approach också vilket jag gillar.