lördag 18 mars 2023

Grand Master-krisen slår ut i full blom - dags att dämpa ångesten med lite racing

Att bli Grand Master kändes som en av alla ålderskriserna som folk snackar om. 2024 i februari ska Master VM gå i Australien. Om jag inte kommer iväg den här gången så känns det som att nästa gång så börjar jag bli för gammal, eller... 

Hur som helst så är det med segling som i Robban Brobergs låt Målet är ju ingenting, vägen är allt.
Lika bra att sätta på den i lurarna så man kan köra ända in i kaklet.

Målet är ju ingenting, vägen är allalalaallt
Wohoo, ey ey!
Målet är ju ingenting, vägen är allalalaallt

Vägen mot VM lär fortsätta efter VM också men så här kan den se ut i år. Man får göra vägen till målet till målet helt enkelt.

 

Calella är den enda jag inte är 100% säker på. Jag kom på att jag ska på bröllop helgen då Euro Master Cup Holland går så det fick jag ställa in. Om jag kör till Spanien och tar Belgien på vägen hem så blir sträckan ungefär samma som ToR Holland plus Belgien. Kan hända att det händer.

I Ostend kördes World Sailings Offshore VM som fick mig att tröttna på Havskappsegling och deras oförmåga att ha två regler sida vid sida. Nu kommer chansen att få segla i strömma vatten på annan plats och att få segla riktig entypssegling. Redan anmäld. 
Master SM i Träslövsläge på riktigt hav och salta vågor. Årets höjdarplace. Körde GP i höstas som var fantastiskt kul. Länk till GP4 i Träslövsläge rapporten

Att få segla på Biscaya kan man inte missa. Strömma vatten igen. I början på 90-talet seglade jag en Europa Cup i Varberg. Ena dagen ställdes seglingarna in för vågorna var för höga. Då gick killarna från Brest ut för att visa att det visst gick att segla. Hårdaste seglarna i fleeten.

VM som gäller, hajar du det!

Inga kommentarer: