tisdag 7 februari 2023

Jag har blivit med Folkbåt, SWE 1363

I somras var jag med i Juryn på Folkbåts SM i Ystad. Vid klubbhuset hade Håkan Håkansson ställt ut sin otroligt fina plastfolka för intresserade av klassen under seglingarna. En mer välskött folkbåt har jag inte sett och nu fick jag chansen att köpa den av Håkan. 

Jag kommer att ha båten kvar i Ystad då jag inte har någon plats i Limhamn. Hoppas jag ska komma ut med min dotter och farsa och segla snyggt på Ystadbukten i sommar. Någon klubbsegling får det väl också bli ihop med de andra i Ystad som seglar Folkbåtar.

Sea Travel är byggd 1998 i Kerteminde på Folkbåtscentralen och har vunnit Danska mästerskapen med förste ägaren som seglade i två år med henne innan Håkan köpte båten. 

Skickade en bild från i somras till min dotter som tyckte Folkbåt såg gullig ut. Jag berättade att hon är inte så snabb och mest mysig. 
- Pappa, det behöver inte gå snabbt.

Inga kommentarer: