torsdag 13 december 2018

Laserpass #87 - det är kallt nu

Jag fick ett hål i onsdagens schema på eftermiddagen och tog tillfället att göra ett pass i Laser. Nordanvinden svepte ner och träffade den ganska kraftiga nordgående strömmen. Vågorna blev rejält vilda med vind på 7-8m/s. Körde en hel del gippar nerför och det blev en lång läns ner mot bron. Fin träning att vara på tå på en rejält lång läns.
Jag kom ut 13:30 precis lagom för att se Flygvapnets Granen men jag var alldeles för fokuserad på att segla läns så jag hörde bara mullret. Man vill ju inte slå runt.

Kryssen hem gick betydligt snabbare i medströmmen men när jag nådde hamnen igen frös jag rejält. Två eller kanske tre grader i luften är väl kallt. Jag fokuserade kanske lite för mycket på att inte vurpa. En timme träning blev det och kylan frös sen ner fingrarna rejält. På lördag blir det nytt försök och då kommer de andra ut också. Det här med ett långt ben ska vi nog akta oss för.

Inga kommentarer: