onsdag 25 april 2018

Nu har jag gjort något jag inte tänkte - anmält mig till mitt första race i Laser

Till helgen är det Laser GP1 i Råå Jolleklubb. Det blir mitt första race sedan 1994 i Laser.
Jag köpte Laser för att komma igång med ordentlig fys- och kappseglingsträning. Inga ambitioner att tävla. Vi är strax under 80 Laserjollar på GP1 i Råå. Omöjligt att hålla sig ifrån.


Vi är 13 i Laser Masters Standard klassen. Många ungdomar kör Laser radial och Laser 4.7.
Det ska bli grymt kul att köra mot de andra gubbsen. Lagom debut känns det som. Känns tryggt att vår coach Simon Lundmark är med i helgen.
När jag ändå var igång blev det också en inskickad anmälan till Swedish Championship for Laser Master 2018 .
Hjälp! Jag skulle ju inte tävla med Laser.
Ikväll blir det sista passet innan eller så kanske jag kör ett på fredag i Råå...

Inga kommentarer: