måndag 20 oktober 2014

VOR Virtual regatta

Grynet SWE 43 är den röda. Övriga båtar som är gröna är svenska fleeten som är vänbåtar.

1,5 timmar kvar sen är det dags för att sen köra i 15knop och jaga ifatt er andra.
Det blev precis som jag förutspådde igår morse ett tufft dygn.
Jag har fallit tillbaka 3000 placeringar i svaga vindar på ett och ett halvt dygn.
Nästa 36 timmar så är det fullt drag under galoscherna medan lättare vindar väntar de andra svenskarna i racet.

Detta är mitt första virtuella race. Man lär sig en hel del. Startade på placering 36 500 förra söndagskvällen. Har varit tufft att ta sig upp. Ligger just nu 22300 plats.

3 kommentarer:

pgh sa...

Härligt trimmat. Känner mig smått jagad nu. Endast ca 4000 placeringar mellan oss. @ pgh1973 på VOR

Anders Nilsson sa...

Jag har fått fin utdelning på Afrikaspåret idag. Jag har tagit igen 20 000placeringar sen i söndagskväll. Ganska nöjd faktiskt.
Verkar ha varit tufft för de som ligger utanför Cape Varde.

Anders Nilsson sa...

15461 plats nu.
3408 placeringar till pgh1973.

Snart dags för att ta sig igenom doldrums.