fredag 20 december 2013

Ut och burka gubbar - nya gränser för hur hårda mantågen behöver vara

 
Från och med 1 januari så är det ut och häng gubbar. 2014 ska vi dessutom helst vara 2 man till.

ISAF CAT 3 utan livflotte Från och med 1 januari så gäller att mellersta mantågslinan får vara ganska lös.

Följande går att läsa i senaste utgåvan av ISAF special regulations OSR2014AmendmentSheet :

3.14.2 Lifelines required in Special Regulations shall be ‘taut’, deflection shall not exceed the following: **
 a) As a guide, when a deflecting force of 50 N (5.1 kgf, 11.2 lbf) is applied to a lifeline midway between supports, the lifeline should not deflect more than 50 mm. **

 a) When a deflecting force of 40N is applied to a lifeline midway between supports of an upper or single lifeline, the lifeline shall not deflect more than 50mm. This measurement shall be taken at the widest span between supports that are aft of the mast. **

 b) When a deflecting force of 40N is applied midway between supports of an intermediate lifeline of all spans that are aft of the mast, deflection shall not exceed 120mm from a straight line between the stanchions.

1 kommentar:

Anonym sa...

En sak man också kan göra är att sänka mellersta mantåget till 9" (tum). Ofta är detta 300mm eller till och med högre.