söndag 15 september 2013

Grynets garagerensning

Sjökort - Nautical charts
The following nautical charts of the Swedish Maritime Administration;
61, 62, 611, 613, 615, 616, 617, 619, 6144, 6145, 6162, 6163, 6171 and 6172.

Aldrig använda - nypris 2700kr inköpta i somras till ORCi EM 2013
Ge ett bud.

Bomkapell till First 31.7 eller liknande
Kraftig UV duk, blått, sytt av Gransegel i Malmö.

Nytt - Aldrig använt.
Ge ett bud

Har ni egna grejer ni vill bli av med så skicka mig ett email - kontaktuppgift och en bild helst så lägger jag till dem här.

7 kommentarer:

Hansen sa...

Garaget är fullt.... funkar självplock?? :-)

Anders Nilsson sa...

Bestäm en tid då du har garageloppis.

Håkan sa...

En båt kanske?
http://ingridafraa.blogspot.se/2013/09/till-salu.html

Anders Nilsson sa...

Uppgiven känsla i ditt inlägg.

Tycker du dock har en viss poäng.

Balansen mellan hur roligt det är och hur stor insatsen är i pengar och tid måste kännas rätt.

Håkan sa...

Eller sund inställning? ;-)

En båt får inte ta hur mycket tid som helst eller kosta hur mycket som helst...

Segla kommer jag göra både på banan och på semestern.
Frågan är bara hur?

Kan man lägga mindre tid & pengar när båten ligger på land/bryggan kan man lägga mer tid (pengar?j när man väl seglar.
Istället för att tvätta, måla botten, sjösätta och masta på kan man träna.

Sen är jag förtjust i bansegling och entyp.
Då finns det inga ursäkter utan resultatet ljuger inte på gott och på ont.
Ingen segeloptimering eller segelbyte, man har bara ett ställ.
Vi seglade NESL och kom stolt sist!
Vi ligger lite efter men inte så långt efter som jag trodde/befarade...

Vi skall fundera i vinter och se vad vi gör om man över huvud taget kan sälja en båt i dagsläget...

Anonym sa...

Håkan,

Ni är alltid välkomna att byta till en X-35. En bra entyp som går perfekt att semestersegla. Nu är vi 8 båtar i Öresund.

Köp/Byt mot en supersnabb:

http://www.blocket.se/stockholm/X_35__VM_vinnare_2013_49469684.htm?ca=23_11&w=3

//Mårten

Håkan sa...

Tack Mårten men nej tack...

X-35 var en av de båtar vi tittade på tidigare men då var de väl dyra.
Sen är vi inte missnöjda med HP:n utan det blir mycket pengar & tid för lite segling. Jag vill mecka mindre och segla mer och då helst entyp med många kryss/läns banor.
Transportsegling tar också väldigt mycket tid som jag inte har just nu. Nästa svårighet är att få ihop ett team på 5-7 gubbar och där vinner inte X-35 nåt heller.
Jag seglar gärna X-35 om du behöver gast nån gång men jag är inte sugen på att äga en just nu.

Vi får se hur vi gör