fredag 21 september 2012

Långseglaren Anders Hegardt är nu på Samoa

Hej igen allihop!

Nu är jag framme i Samoa och har haft ganska friska vindar upp till dryga 20 m/s så det har nästan blivit 200 M per dygn så på så sätt sparade jag en dag. Ja jag trodde det i alla fall men det visade sig att datumlinjen tar tydligen en liten krök runt Samoa så en dag försvann likförbannat.
På väg in till Samoa och staden Apia. Visst ser det fint ut. Har gjort 180 M per dygn nu under tre dygn så det har gått fort melln Suwarrow och Samoa. Här har jag fått sjölä också se det är riktigt mysigt med 12 m/s och slätt vatten. Dyningarna lite tidigare var runt 6 meter.


Innan Samoa så besökte jag ön Suwarrow som verkligen är ett litet paradis i paradiset mitt ute i ingenstans. Dök med hajar där som tydligen tyckte jag var för senig så det höll sig minst en meter ifrån mig. Kommer nog aldrig att känna mig riktigt lugn med hajar intill men allt gick bra. Nu har det hänt, någon har tömt mitt kort på pengar via internet så för tillfälligt håller jag på med att försöka få kontanter igen så jag kan få lite mat för dagen. Men allt är väl ombord och det är fortfarande paradiset som man lever i och nu träffar man oftare och oftare båtar som man har sett tidigare sedan Panama.

Anders


Inga kommentarer: