Nu är Camper också igång igen - Groupama gör 12.8 knop på nödriggen
Att få ihop riggen igen och vara på väg mot att rädda fortsatt spänning i racet tycker jag är riktigt vasst. Lyckas man få ihop hela fleeten till inport racet?
3 kommentarer:
Anonym
sa...
Inte en chans, Abu Dhabi kommer att fraktas till varv i USA och återansluter i Miami, kommer inte avsluta detta benet och inte heller delta på nästa.
Miniundersökningen visar på att de flesta tror på en fortsättning av Volvo Ocean race. Det tror jag också. Båtarna måste bara bli bättre. Kommer fler att lita på kolfiberskrov, kolfibermaster och kolfiberstag efter detta? Jämför jag min egen mast med en kolrigg så går vikten från 183kg till 136kg. 136kg kolmasten känns inte som en extrem mast. Det är klart att ska man testa gränser på kort tid så är nog VOR platsen. En balansgång mellan att testa grejer och att köra race. Jag håller på att nästa gång så måste tyngdpunkten ligga på kappseglingen snarare än materialtest för att detta ska kännas spännande.
3 kommentarer:
Inte en chans, Abu Dhabi kommer att fraktas till varv i USA och återansluter i Miami, kommer inte avsluta detta benet och inte heller delta på nästa.
Det är inte roligt att följa detta längre, båtarna håller inte. Dåligt arbete från designers, lägg ner detta pajas race.
Miniundersökningen visar på att de flesta tror på en fortsättning av Volvo Ocean race.
Det tror jag också. Båtarna måste bara bli bättre.
Kommer fler att lita på kolfiberskrov, kolfibermaster och kolfiberstag efter detta?
Jämför jag min egen mast med en kolrigg så går vikten från 183kg till 136kg. 136kg kolmasten känns inte som en extrem mast.
Det är klart att ska man testa gränser på kort tid så är nog VOR platsen. En balansgång mellan att testa grejer och att köra race.
Jag håller på att nästa gång så måste tyngdpunkten ligga på kappseglingen snarare än materialtest för att detta ska kännas spännande.
Skicka en kommentar