måndag 30 april 2012

Micke och Janne Pinottis Minitransat 650 Pro kom till Limhamn igår

Efter en lång resa hem från Genua i Italien så landade ekipaget i Limhamn igår kväll. 
Kolfiber där det är tillåtet att ha kolfiber. Är det Öresunds första canting keel?
Malmös andra Minitransat 650 i alla fall.
 
Masten har böjda spridare för att kunna föra en mer utbyggd fock. Jag återkommer med båtens alla features i senare inlägg. En riktig liten läckerbit med alla attribut en pro ska ha.

Fulla av tillförsikt. Grattis Janne och Micke!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Rank och överriggad. - Lutar redan på land !

Säger en vansinnigt avundsjuk:
Dr. Cunningham

Anonym sa...

Jag vill tacka Anders Nilsson för sitt enorma engagemang i vårt projekt.
Självklart kommer han att var den första att provsegla.

//Michael P

Anders Nilsson sa...

Nöjet är på min sida Micke. Tycker minitransat är bland det roligaste jag seglat särskilt på två.
Stefan Danielsson har varit hygglig och låtit mig hänga på i hans Classe Zero när Grynet varit uppe för vintern.

Anonym sa...

Vad kommer båten användas till? Race / Crusing? Något spännande på tävlingskalendern för 2012?

Gian Pinotti sa...

Det är väl ingen Hallberg Rassy.
Inget kök eller toa ombord heller.
Vi kommer att segla så många 2 handed som vi klarar av i sommar + Saltholm runt och sånt. En del träning skall vi hinna med också

// Janne Pinotti