fredag 11 april 2008

Mattias, har du blivit medlem i KDY än så vi kan komma igång med att köra Farr 40?

Ska vi ha en chans så måste vi komma igång nu! :)
Kolla de danska besättningarna nedan som laddar inför VM i Florida just nu. Racen börjar på onsdag. Grym samling meriterade seglare:

Nanoq - DEN 7
Kronprins Frederik - Skipper
Anders Myralf
Bouwe Bekking - Taktiker
Theis Palm
Kasper Helweg-Larsen
Carl Erik Kjærsgaard
Jesper Riise
Emil Wester
Christian Jensen

Backbone - DEN 2900
Thomas Kiær - Skipper
Mads Christensen -Taktiker
Rasmus Rasmussen
Lars Knudsen
Niels Gramkov-Johansen
Emil Kiær Morten Lorenzen
Peter Poulsen
Simon Mørup-Petersen

Asterisk - GBR 1640R
Ole van der Heide - Skipper
Ulrik Andersen
Jesper Feldt
Rodney Dawson
Mikkel Røssberg
Stig Nielsen
Mads Hansen
Alex. Staun-Rechnitzer
Jonas Hviid-Nielsen

Silver Bullet - DEN 112
Henrik Jansen - Skipper
Jes Gram-Hansen - Taktiker
Michael Hestbek
Carsten Petersen
Hans Tønder Jensen
Per Kaaber
Peter Abilgaard
Lennart Olrik
Marc Gauthier

5 kommentarer:

mattias sa...

Jag jobbar på saken. Vet du om de har båtarna i Tuborg havn eller i Rungsted kust?

Anders Nilsson sa...

Jag har sett dem i Tuborg havn. De kanske skifter. Visst är det coolt med 4 danska besättningar? Mycket meriterade seglare.
I Silver bullet är ju an av de mest fruktade startarna i Americas Cup Jes Gram-Hansen. Om jag inte har fel så skötte han starterna på Italienska Mascalzone. Alingi var efter om jag minns rätt.
Myralf och Michael Haestbeck minns jag själv sedan Laser tiden.
Theis Palm har ju varit och huggt i H-båt länge. Jan Gustavssons värsta konkurrent.

mattias sa...

Såg ett inslag igår från KDY i Turborg hamn och det ser ut som om de ligger där. KDY har i ett försök att dra fler segel intresserade startat något de kallar "taske seglere" (väsk seglare på svenska).
Detta innebär att man kan komma med sin väska och bara hoppa på och segla. KDY har sedan personal som både gör Farr 40 klar till segling samt återställer allt efteråt. Man kan ju fråga sig vilken målgrupp de inriktar sig till. Skall undersöka vidare - hade ju inte varit fel med lite Farr 40 segling. Om man ber snällt kanske man också får vika segel. Jag tillhör ju de seglare som faktiskt uppskattar arbetet runt omkring.

Anders Nilsson sa...

Det ligger ju nära att köra den gamla slitna: Kan du hålle min taske for en krone. :)

Anders Nilsson sa...

Vi var på väg till Vedbäck och Mumm-Stelton Cup när vi åkte förbi alla de flotta villorna när Torben påstod:
- Her speler de icke golf.
- Du skojar, sa jag
- Naj, de har de folk te.
:D