söndag 6 januari 2019

Fin start på 2019 - 3 pass redan

Januari har börjat bra. Jag har redan fått gjort tre pass i Lasern. Claes Nordgren och Lennart Thorsson har gjort vars två. Idag var det is på bryggan och kapellen men det funkade ändå eftersom solen värmde.

Man kan lätt tro att vi har tagit entyp ett steg för långt nu.

Claes har ett gammalt crosscut std segel som han kör med. Sist vi var ute seglade jag alldeles för lätt om Claes. Jag hävdar att det är bortkastad träningstid att köra med gamla grejer så idag fick Claes köra med mitt gamla så tog jag ett nytt. När det är fullhäng så orkar inte mitt gamla träningssegel med riktigt trots jag drar hårt i cunningham så lyfter lattraden in i seglet. Idag var det lätt och Claes väger 12 kg mindre än mig så då funkade det fint.
Vi fick grymt bra pass idag och det är kul att Lennart också är på redan.

Stefan Sandahl och Peter Overup är också taggad på 2019. Stefan kom ut och körde med oss senare på eftermiddagen. Också han har 3 pass första veckan på året. 

Inga kommentarer: