torsdag 3 januari 2019

Årets första pass i Laser blev ett i dagens lättvind

När solen sken och termometern kröp upp mot tre grader och kulingvindarna la sig kunde jag inte hålla mig. Det strömmade en del och det var vind på 2-4m/s.
Jag kom inte ut förrän klockan två så det blev ett kort pass när solen går ner tio i fyra. Det var lika gött som passen i fjol så 2019 lär inte bli sämre.
Tejpen hade inte fäst på den mönstrade ytan så det får bli ett nytt försök. Jag ryckte loss hela kompassfästet när jag lossade på uthalet på mitt gamla vanliga vis. Känns inte helt robust eller så får jag ändra handgreppet. Ska fila hålen större till att börja med så är där mer utrymme för uthalslinan att röra sig. Ny tejp med lite värme tillfört kanske inte heller är fel för att säkra att all fukt är borta.

Inga kommentarer: