söndag 28 oktober 2018

Laserpass #77 - frysövning och krångel

Så då var det dags att byta till full vintermundering. Snacka om kontrast.
Tre lager neopren på bålen och Sandiline W2. Strumpor i neoprenskorna.
Vädret var bistert och vi blev bara fyra Laserseglare som stack ut.

 Bara att inse att vi ska igenom vintern. Idag kom det snöblandat regn.

Det var jobbigt att rigga på allting igen efter Fiji med två grader i luften. Min permanentböjda undermast fick stanna i land och jag lånade klubbens Lasermast. Fick inte i min kolfibermasttopp och det tyder på att godset inte är lika tjockt på min böjda. Dags att mäta dimensionerna med skjutmått.
Förutom mina nyinköpta Zikh seglarhandskar hade jag visst glömt mitt spärrblock på hyrbåten. Har tillfälligt lånat Magnus Sjögrens spärrblock.

Rorkulten började också krångla idag. Den slog i clamcleaten till travarblockens lina. Otroligt enerverande. Inte min dag.
På onsdag får jag min nya undermast och lina från Båths. Nya handskar, keps och spärrblock är inhandlat från Onedesign center så det kommer väl på tisdag. Fattar inte vad det är med rorkulten. Den tålde kanske inte +30 grader i luften. Det får bli felsökning imorgon.
Kom inte och säg att det är inte behöver meckas med Laser.

Inga kommentarer: