söndag 23 september 2018

Laserpass i efterdyningarna på stormen Knud

 Idag gick hela dagen åt till segelsporten. I natt blåste det ordentligt och temperaturen sjönk ner mot 10-12 grader. I går var det tokigt mycket ström uppåt 4knop och det var säkert och touchade 3 idag. Stark sydgående med sydvästlig vind gjorde att kryssarna gick grymt fort och vi fick bra med länsträning. När vinden ligger på runt 10m/s så är de här länsarna ingen lek.
Bra träning i grov sjö men jag var inte helt på hugget idag. Jag sov dåligt inatt och var trött redan innan vi började. Efterdyningar från Psychic Medium Karsten Torebjer, något som spökade.
Vurpade tre gånger och det tar på krafterna. Skulle behövt ha Simon där ute och trycka på. Det kommer fler pass. På onsdag kör vi igen.

Igår fick jag delarna från Pinnell & Bax till Fajjven. Vajern bytte jag ut mot schackel och Dyneema.
Jag modifierade strutten så att vagnstoppen kortades till största möjliga höjd utan att röra vid Dyneeman. Problemet med vajern var att vagnstoppen var för hög så att skivans kanter slets upp och vajern klämdes till slut mot urtaget i skenan och gick av.

Lite filande på gummibrickan på stoppen så fungerar allt.
Skönt med nya grejer. Det var så här jag ville haft det från Jess Segelsport. Nu ska bara skyddet sättas på så focken inte slits. 

Inga kommentarer: