tisdag 10 juli 2018

Warnemunde Woche 2018, nästa år får det bli av.

Nästa år får det bli av, Warnemunde Woche. Boende blev orimligt dyrt för jag var för sent ute i år.
Jag har bara bra minnen från Warnemunde Woche och tidigt 90-tal.

Det hade varit grym nostalgi och jag nästan ångrar mig att jag inte satsade stålarna.
Första gången jag var här och seglade Laser Europa Cup så hade Tyskland nyss blivit ett land istället för ett splittrat.
De forna Östtyskarna stod fortfarande utanför butiken och väntade på att en kundvagn skulle bli ledig. Folk hade inte vant sig vid att det gällde att sälja så mycket man kan. Det var mycket konstigt.
Taggtråden fanns fortfarande kvar för att förhindra att någon skulle vilja fly det kommunistiska systemet. Vakttornen hade fått vad de förtjänade. Alla rutor var krossade.
Arrangörerna kom och vitkalkade den grå militärbaracken. Här skulle det grå suddas bort. Tyskland satsade stort på att få OS år 2000 till Berlin. Warnemunde skulle då bli Race Harbour.
Härligt att fått känna på "Wind of change" på riktigt.

Laser standard är inte så många i år men här är resultaten:
http://manage2sail.com/en-en/event/WarnemuenderWoche2018#!/results?classId=c8222e9f-f0ed-412e-892c-dc865e8dc506

Inga kommentarer: