fredag 20 juli 2018

505 World Championship 2018, Gdynia Poland - pre-worlds avgjort idag

 505 World Championship 2018 närmar sig
Det börjar också närma sig att jag ska hämta min 505 som jag köpt av Nathan Bachelor. Dags att börja sätta sig in i klassen och vem som är vem. VM börjar på söndag efter att seglarna har vilodag imorgon.

Nathan och Sam Pascoe blir femma idag. De verkar alltid vara högt uppe ofta topp 5. 
Idag vinner Mike Holt/Rob Woelfel, USA och de verkar ju riktigt heta. Tvåa blev australiensarna Andy Higgins/Paul Marsh och trea Lutz Stengel/Holger Jess. Amerikaner, australiensare, tyskar och engelsmän är det gott om i topp 20.
Min båt 9013 körs av Aaron Ross/Robert Waterman USA och de blev 64.
Fleeten är på imponerande 129 båtar. 
Bästa svenskar blev Tomas Berg/Patric Wollmersson som slutade 31:a, Malin Broberg/Johan Röök var strax efter på plats 33. 
Varmt och skönt, och med ökande vind som i segling 3 var uppe i ca 12m/s. Varje segling tog kring 1 timma så det var möra seglare som nu har en vilodag på lördagen. 

Min Toyota blev med krok idag. Turen ner går med färjan Ystad-Swinoujscie och hem med Gdynia-Karlskrona. Förhoppningsvis så blir det att lasta av en 505 på lördag morgon den 28 juli.


Inga kommentarer: