Trist tävling, de tillverkare som inte annonserar så mycket i båttidningar har inte en chans att ens bli nominerad. Nischvarven därmed chanslösa. T.ex. FF 42 årets båt i Finland, inte ens nominerad till European Yacht of the year? Som vanligt är det annonsörerna/pengar som styr vad båtjournalister ska skriva om. StefanK
Kanske är det så. Jag tycker de som blivit valda varit ganska ointressanta de senaste åren. Då får man väl ända säga att Elan 350 sticker ut lite. Sen om hon är racig som Elan påstår får väl resultaten visa. Jag tror hon får svårt. Mest besviken var jag på att JPK inte verkade ha ställt ut JPK1010 på Dusseldorf. Klart intressantast.
Absolut, Elan 350 sticker ut o ser rätt kul ut. Men den kommer nog aldrig att bli någon vass kryssbåt (who wants to be remembered as a downwind sailor?). Håller med dig om JPK också, stod inte att finna på mässan. De enda kuliga större båtar var FinnFlyer 36/42. //StefanK
3 kommentarer:
Trist tävling, de tillverkare som inte annonserar så mycket i båttidningar har inte en chans att ens bli nominerad.
Nischvarven därmed chanslösa.
T.ex. FF 42 årets båt i Finland, inte ens nominerad till European Yacht of the year?
Som vanligt är det annonsörerna/pengar som styr vad båtjournalister ska skriva om.
StefanK
Kanske är det så. Jag tycker de som blivit valda varit ganska ointressanta de senaste åren. Då får man väl ända säga att Elan 350 sticker ut lite. Sen om hon är racig som Elan påstår får väl resultaten visa. Jag tror hon får svårt.
Mest besviken var jag på att JPK inte verkade ha ställt ut JPK1010 på Dusseldorf.
Klart intressantast.
Absolut, Elan 350 sticker ut o ser rätt kul ut. Men den kommer nog aldrig att bli någon vass kryssbåt (who wants to be remembered as a downwind sailor?). Håller med dig om JPK också, stod inte att finna på mässan. De enda kuliga större båtar var FinnFlyer 36/42.
//StefanK
Skicka en kommentar