torsdag 15 maj 2008

Torsdagsseglingarna i MSS samlade ikväll 19 besättningar

Malmö SS har tagit nya grepp på sina kvällskappseglingar och det börjar ge resultat redan på segling nr 2. Ikväll var 19 besättningar med.
Själv kom vi 4 med Carl-Henriks Express Häxan.
Fantastiskt roligt.
Magnus och Bertil hoppade på och gastade på Karin Ljunggrens Express So What (igen). Mattias Allroth kom aldrig ner men det går ju fler Torsdagsseglingar. 10 kvar i år.
Christer Frennert med medhjälpare lade en kanonfin bana i MSS kappseglingsområde med de nya bojarna.
Tack Christer och alla i tornet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med 19 besättningar i Malmö, Lomma hade faktiskt 24 båtar i går. ;-)

/Mårten

Anonym sa...

Skulle seglat igår men en personlig sak kom imellan :(
+ att min nya spinnaker kom inte med schenker som norts hade lovat!
Ska över till mina danska vänner i helgen och segla X99 igen och denna helg är det bara pallen som gäller ;)

// mattias

Anders Nilsson sa...

Mårten
Dags att sätta upp klubbkampen.
Regionalt Världsmästerskap i kvällskappseglingar.

Lomma leder 24 deltagare
MSS 2a 19 deltagare

Vad har ni andra haft i år?

Anders Nilsson sa...

Det är lugnt Mattias.
Kom till nästa Torsdagssegling istället.
Då är det VM-titeln i Express som det seglas om. Kan boxarna kan vi. :-D

Anonym sa...

Vi kommer helt klart ner men 2 av mina gastar seglar h-båt i lomma varje torsdag så det suger lite :(
Får se hurvida vi dyker upp, det är ju tänkt att segla på lördag i lomma oxå ju ;)

Anders Nilsson sa...

Mattias
Om du vill kan jag förmedla gastar.
Det finns ganska många seglare som vill segla men inte har båt.
Hör av dig så kan jag ordna kontakt.
Det gäller andra också.

Anonym sa...

ANders du får gärna se om du kan få fram 2 gubbar till mig tills på torsdag.
Kanske till o med onsdag och se om lagunens båtar rör sig nånting o man kanske kan segla där oxå ;)
Hoppas att min nya spinne dyker upp tidigt i veckan bara.

// matte