lördag 28 oktober 2017

Sandiline våtdräkten på gång, Gul mod 1994 åker på tippen


Nästa vecka får jag äntligen min Sandiline våtdräkt med inbyggda hiking pads, Sandiline W2.
Letade runt efter vad som är bäst för en vinter i Öresund.
Vad säger ni som kan, var detta rätt val?
Jag kompletterade med en Sandiline Prometheus top.
Det har hänt grymt mycket om man läser på om de nya våtdräkterna.
Sandiline har valt material för att det ska gå att burka ordentligt i den. Materialvalet är betydligt mer sofistikerat än i min gamla som hade 5mm neopren överallt utom i ärmarna som var 3mm.
Här har man valt olika typer i rygg, buk, ben och ärmar.
Känns grymt välgenomtänkt.
Toppen Promotheus blir en höjdare i smidighet om jag förstår det rätt. Viss Rymd-Robbe varning men vi får se när jag kör för första gången med den. Förhoppningsvis till helgen. Här nere har Salminen-Sailing dem på sitt sortiment. Jag köpte mina i grejer i UK hos Suntouched, www.suntouched.co.uk . Jag fick vänta en extra vecka för de hade slut på dem.



Inga kommentarer: