tisdag 17 mars 2015

VOR 2015 - Starten av Leg 5

Dongfeng är på hugget och passerar startlinjen med speed. Är det de som är dem enda hungriga?
SCA redan i släptåget efter 25min. Kan de fixa det här benet? Har det satt sig i huvudet?
 Steinlager vill gärna vara med men det är entyp som gäller eller? Blev det verkligen intressantare av entyp?

Leg 5 borde vara det mest spännande benet men har de missat chansen? Enligt Field Yachtings analyser som hittills varit klockrena så har VOR missat chansen. http://www.fieldyachting.com/2015/03/vor-leg-5-t-2-again.html

Virtuell Regatta känns som rena tramset i alla fall så det har jag lagt ner.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Många frågor du har Anders, inga svar?
Jag tror Strömberg o Co vinner etappen! SCA kommer femma!
Pelle P

Anonym sa...

Retoriska?

Anders Nilsson sa...

I viss mån.
Jag tror i och för sig att det blir intressantare om det är fler som är med.
Kommer det att bli fler deltagande båtar med entypsbåtar?
Mindre insats gör det enklare att räkna hem för sponsorer men man har ju en projektions sida också. Om ingen bryr sig så finn det ingen intäkt.

Undrar också om IMOCA 60 kommer att vara samma grej med one design master och köl?
Är det inte just utvecklingen av materialet som är en av grejerna?

Anonym sa...

Vad var dåligt med virtuell race funktionen? Jag har missat någonting här...
Lars

Anders Nilsson sa...

Vi körde ju inte samma bana - det är ju halva grejen att hinna före de riktiga båtarna. De drog 2000 senstartande båtar före oss som låg och kryssade.
Det kräver för mycket tid.