lördag 30 november 2013

Dehler 34SV - het i seglartidningarna i höst

I höstens svenska seglartidningar så finns det tester av vår Dehler 34 SV.
Kul att läsa att Dehler 34SV är bäst i klassen. 
I senaste båtnytt utnämner Curt Gelin Dehler 34 SV till bäst i klassen. 

Dehler 34SV Yukai testades av Båtnytt

Search magazin skrev om Grynet i senaste numret. Artikeln är publicerad på nätet.

Är det så? Har vi bästa bygget bland 34-35 fotarna? Jag tycker i alla fall att det är kul att läsa att hon står sig i konkurrensen.
Dehler 34SV gick att utrusta med grymt fina extra tillbehör när hon lanserades. Inredning som hon fick var i ljus teak. Beslag och mast var topp. I dagens båtar är det få som går att få med trä som är ersatt av träimitation som produktionsvänlig kostnadsbesparing. 
Båten följdes av FinnFlyer 36, X-34, Arcona 340 men det var väl bara Finnflyer som kunde mäta sig Dehler 34SV när det gällde känslan för detaljerna. Båda går tyvärr bara att köpa begagnade nu.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför denna uppskrivning just nu? Skall du äntligen sälja och köpa en Melges 24? ;)
-Mattias

Anders Nilsson sa...

Melges 24 vann nog 24-fots klassen på grund av de perfekta cruising möjligheterna. Man kan ju använda den som husvagn redan på trailern. Man behöver ju inte ens sjösätta utan man backar bara in på platsen på Borstahusens camping. ;-)
Nä, skulle jag byta bort Grynet just nu så är jag nog mest sugen på en ORCi optimerad italienska typ Scugnizza eller Sugar 2 eller att skaffa mig en genua 1H.

Anonym sa...

Melgesen funkar alldeles utmärkt att bo i. På på landbacken, på trailern, och under segling. En prefekt racer/cruiser. Tro mig, vi har provat

Anders Nilsson sa...

Jag har faktiskt campat med Laserjolle. Vi spände upp ett skynke mellan trailern och Volvon och sov med fötterna under bilen.
Allt går men vill man? ;-)