måndag 27 april 2009

Stefan anmälde sin Mini Transat 6.50 idag till Fyrtorn-2-Handed

17 kommentarer:

Mårten Skällenäs sa...

Anders, skall ni segla fyrtornsrundan med Grynet?
/M

Anders Nilsson sa...

Nä, men vi har däremot diskuterat att köra Själland Runt men det är inte planerat. Vi har planerat Trim Cup, Fyn Cup och Kullaseglingen. Kanske Vikhögsrundan.
Jag träffade Stefan igår som ville att jag skulle hänga på i hans minitransat 6.50 vilket hade varit jättekul. Han har anmält sig.

Anonym sa...

olaseglarskola.se anmälde JOD 35 igår. Ska ändå det hållet för att delta i 100-årsjubilerande Ulvöregattan på Ulvön, Höga Kusten, där vi åtminstone hoppas på pris för längst tillseglande båt...(ca 670 M enkel) //Ola

Lars Jörnvi sa...

Hej Anders och Alla andra glada
Two-Handed Sailors.

Välkomna att segla ’’Nya Fyrtornsrundan” som moderniserats till en Two-Handed segling.
Våra goa gamla seglare drog Svinbådan -Falsterborev på 1950-60 talet.. utan att knorra. Nu vill hedra dessa seglare med att återuppliva Fyrtornsrundan.

Datumkrocken med SR och Bohusracet är lite olyckligt. Om Grynet vill köra lite mot YXI hade det varit trevligt.. Nästa år skall vi försöka ändra till annan helg.. men det är ont om ”lediga” seglarhelger i juni..

Så alla Two-Handed vänner - surfa in på vår www:lbs.nu klicka på fliken kappsegling sedan fyrtornsrundan o anmäl Er snarast.. vi klarar ca 50 båtar.

Härligt att ”Olas Seglarskola” värmer upp med ett varv i Sundet & ett pitstop hos oss i LBS.
Lycka till med Ulvöreregatteprojektet.

Välkomna till ett härlig stund i Öresund.

Seglingsnämnden i Lommabuktens Seglarklubb.
Mer info - Lars Jörnvi - 0733 - 27 68 87.
lars.jornvi@tele2.se

Anonym sa...

Lasse, Skalle du själv segla Rie eller tvingas du sitta på land som funktionär?

/Mårten

Anonym sa...

Mårten,

Vi skall jaga YXI med Classic Cayenne segling..
Jag gastar på LUST... så du får gasa.. vi kommer att jaga Er...

Min TwoHanded Skeppare är i Grekland på träningsläger med familjen så Tyrik får tyvärr ligga i hamn..
Synd då Gran Segel precis sytt en SUPER gennacker som vi gick monsterhögt & fort med förra helgen då vi var ute o TwoHand race:ade till Gilleleje mot en s k X-båt..- XAR (X-43) från Fbk

(XAR - kommer till Fyrtorn.. så ni får en akterlanterna att följa..)

/LJ

Anonym sa...

Hoppas X 43an inte vinner. Dom kan inte vara med på prisutdelningen för grunt i Lomma. Vi måste börja med att ha båtar på reden.

Anders Nilsson sa...

Vinsten kan ju vara att komma ut och hämta in er. :-)

Axel sa...

X43:am kommer väl inte in i Nivå heller?

Det fick mig att välja bort min stora båt. IOFS så sålde jag den igår så jag har bara mellanbåten kvar efter att ha sålt den lilla i vintras. Men med mellanbåten ställer jag upp.

Skall bara se vem jag får med mig!

Anders Nilsson sa...

Det ryktas om att Kracer 40r blir kanske bara näst snabbaste båt.:-)

Mårten Skällenäs sa...

......Skulle vara Strandberg med F18 som är snabbre?
Eller några VOR70 som passerar sundet påväg till Sthlm (något sena från Gbg)....

Anders Nilsson sa...

Kommer Martin i F18 så blir de bara 3e snabbaste. :-)

Lars Jörnvi sa...

Martin och alla andra glad F18 flygare hälsas välkomna till Fyrtorn-2-Handed..

Vi lägger er i egen superklass..
Kanske ett varv per skrov...
Ni måste dock klara säkerheten med lanternor m.m. Se inbjudan på: www.lbs.nu under fliken kappsegling.

Välkomna / Seglingsnämnden / LBS
Lars J - 0733 27 68 87.

Anonym sa...

Låter ju riktigt spännande med så snabba båtar! Att segla ifrån Kracer 40 borde gå bra med tanke på att vi har 1,69 i LYS på F18!

Får se om det blir katamaran eller kölbåt för min del. Racet låter kanonkul!

Vilka 2 båtar har högre lys?

Mvh Martin S

Kris-10:an sa...

Jag vet bara en och den är anmäld.
1,88 i LYS

Anonym sa...

Då får du ha koll på materialet denna gången.... ;-)

Hjälper ju inte att ha de nya kolfiberstagen i trailern!

Anonym sa...

Fegt och vara anonym tycker jag!

/Anonym