måndag 1 december 2008

Kappseglingskalendern för kölbåtar i Öresund 2009 är klar - sista racets datum nu bekräftat

Öresunds bästa respit race

North Sails Trim Cup - 9-10/5 2009 - Vedbaek Sejlklub
Fyn Cup, 22-24/5 2009, Bogense Sejlklub (Fyn ej i Öresund)
Kullaseglingen - 13-14/6 2009 - Helsingborg Yacht Club
Sjælland Rundt - 26-28/6 2009 - Helsngör Amatörsejlklub
Ven Runt - 15/8 2009 - Råå Helsingborg Segel Sällskap
Saltholm Runt - 22/8 2009 - Malmö Segel Sällskap
Mumm-Stelton Cup - 4/10 2009 - Vedbaek Sejlklub
Seguin Cup - 10-11/10 2009 - Kongelig Dansk Yachtklub

Är det rätt race?
Rösta till höger. Kryssa i de ni tänker segla. Mer än ett kryss alltså.

10 kommentarer:

mattias sa...

Den stora frågan är om man skall segla Watski 2 Star eller inte. Ligger samma helg som Saltholmen runt.

Anonym sa...

Glöm inte ORCi EM i Ystad!

Anonym sa...

Jag har på känn att en Dehler 34 i Finland tänker mäta in i ORCi, ni kunde eventuellt dela på kostnaderna?

Anders Nilsson sa...

Mattias
Det ingen fråga. Det är två olika saker.
Jagar du igång en besättning till säsongen så måste du ju erbjuda dem riktig racing. Veja ska kappseglas med folk ombord. Hon är alldeles för social för tvåman. Jag sålde henne till dig för hon skulle komma hem då och då och kanske klippa Saltholm Runt. :-)

Anders Nilsson sa...

Vilken miss. Naturligtvis ska ORCi EM/SM i Ystad vara med. Jag lägger in en omröstning om ni ska segla Ystad eller inte.

Anonym sa...

ORCi EM i Ystad, var det inte SM? Eller hålls EM i sverige två år i rad?

Anders Nilsson sa...

Enligt Sten Edholm Vice ordförande i Svenska Havskappseglings-förbundet så lär det bli EM i Ystad. Någon från Ystad SS som vet?

Anders Nilsson sa...

De närmsta åren lär det bli enligt följande
- EM 2010 i Flensburg
- EM 2011 blir Norge
- VM 2012 blir i Finland

mattias sa...

Jag som hade tänkt ta med Matilda på en romantisk tur till Anholt och tillbaka. Får överväga saken...

Anders Nilsson sa...

Mattias
Anholt är ju alltid trevligt. Gamla Grynet har faktiskt varit där.
Jag blev sjösjuk redan utanför Barsebäck. Synden straffar sig själv. Jag åt upp all lakrits i Gott och Blandat påsen själv. Bengt-Thore hade fått någon tropisk virus och låg och yrade i ruffen. Carl-Henrik var också med. Vi hade planerat att komma in på fredagskvällen men kom lördag morgon klockan tio. Vi sov till tre på eftermiddagen och drack därefter en pilsner.
Vi stack igen lördag kväll klockan åtta mot Marstarnd. Det är en annan historia men jag lärde mig hur man gör en pudel på turen.
Vi planer på busliv på fredags-kvällen blev det inte mycket av. :-)