fredag 21 december 2012

Årets Julbak 2012 - Ulf Brändström bakar kolfiber till sin Pacer 27

6 kommentarer:

Hansen sa...

Skulle vara bra om man kunde trycksätta ungnen som en autoklav.. undra om dom har en sådan ugn på El-giganten... behöver en sådan fast jäkligt stor.

Anders Nilsson sa...

Harald Evers?

Hansen sa...

Den står ju på hans verkstad... jag behöver en hemma i mitt garage.

Ska nog bygga en Autoklav, kan vara bra att ha

Ulf Brändström sa...

Ja det skulle vara bra att ha tillgång till en rejäl Bastu för postcure istället för ugnen-:). Vad har du för projekt på gång Hansen? Behöver du preg? Jag kränger kol. http://www.umeco.com/

Anders Nilsson sa...

Jag behöver fixa ett knäckt kolrör. Gamla spibommen för att ha ett reservrör.
Går det att fixa? Brottet är på en sidan. Behövs det autoklav för att det ska bli bra?

Anonym sa...

Hej
Mitt garagemekartipps;
gjut av del av röret. spara avgjutningen
Gör underarbetet, lägg på våt kolfiber.
Lägg på en plastfilm/folie.
Sätt på den avgjutna formen o sätt press med tvingar.
Då kommer massa lim ut i kanterna....efterdra tvingarna efter ca 30 min
lägg bommen framför en värmefläkt
Låt stå i 24h.
Då får du ett hårt o tätt laminat som kommer ha hög hållf...
//Andreas i HP