söndag 28 december 2014

Öresund Regattas Årskavalkad #5 - Årets befordran - Nilsson blir blå seglingsledare

Eftersom jag har fullständiga rättigheter på min blogg så utnämner jag mig själv till Årets Befordran. Efter en lång process med att få till att nå nivån blå seglings/tävlingsledare så fick jag äntligen till det i oktober.
Jag har länge varit kritisk till hur svårt det är att i landsorten få till funktionärer med rätt utbildningsnivå. Det är jag fortfarande men efter utbildningen är jag mer nyanserad.
Jag skulle vilja ge Anders Larzon rätt på en åtminstone några punkter:
- Det var en nyttig genomgång som också kommer att ge min egen segling en hel del.
- Det var givande och vi hade bra diskussioner så det var värt att träffas. On-line utbildningar, som jag förespråkar, kan inte ge detta fullt ut.
- Praktiken var ett höjdarmoment

Jag tyckte tidigare att vad ger dessa utbildningar mig? Tävlingsledare har jag varit många gånger men inte seglingsledare. Att ansvara för seglingen på vattnet och lära av Patrik och de andra i gruppen var riktigt nyttigt.
Ett stort tack till Patrik Schander som höll i utbildningen en fredagskväll och en lördag och till Jonas Jemt som fixade utbildningstillfället.

Inga kommentarer: