fredag 19 december 2014

Laserseglaren Pontus Dolfei tagen för doping - Hur kommunicerar SSF detta?

www.svensksegling.se är det fortfarande tyst om Laserseglaren Pontus Dolfei som åkte fast i A-testet dopning i samband med Olympiska regatta 4-5 Oktober 2014. Pontus Dolfei är enligt Search Magazine inte tagen för prestationshöjande drog utan en "socialdrog".
Vad det nu är? Har killen knarkat eller druckit hostmedicinen cocillana etyfin? Är det det som det betyder?

Resultatet från B-testet bör väl vara presenterat innan killen döms i media?

http://www.expressen.se/sport/svenskt-os-hopp-har-akt-fast-for-dopingbrott/

8 kommentarer:

Anonym sa...

Önskedröm att media inte dömer på förhand.

Anders Nilsson sa...

Det går ju att hantera media med rätt information från SSF. Nu sätter sig SSF-ledningen sig själva i en märklig situation.

Anonym sa...

Vad har det här med Öresund att göra egentligen? Tycker du borde ta bort det här inlägget. Det skadar dessutom en person som vill bättra sig. Och har gått vidare.

Mvh
Annika

Anders Nilsson sa...

Inlägget handlar ju inte direkt om seglaren Pontus Dolfei utan om tystnaden från seglarförbundet i fallet. Om någon skulle stått upp för seglaren som dragits in i användning av droger så kan jag idag ännu mer tycka att tystnaden från förbundet var märklig.
Googlade fallet för jag mindes det inte och det verkar som om det aldrig togs något B-test.
Jag hoppas Pontus mår bättre och tagit sig ur skiten och hans vänner stöttat honom på vägen eller fått hjälp själva.

Annika sa...

Jag förstår dig och håller helt med i sakfrågan. Rubriken på det här inlägget är däremot XX tagen för… och visas även som sådant i en googlesökning på hans namn. Svårt att ta sig vidare i livet med den typen av information ute på nätet.

Annika sa...

Nättidningen du refererar till har föresten tagit bort den informationen från sin sida. Den kommer snart att försvinna från Google också.

Anders Nilsson sa...

Alltså det är inget viktigt för mig. Det är ju ingen nyhet heller längre.
Jag kan ta bort inlägget om det skulle hjälpa honom men min åsikt om SSF är att detta var dåligt hanterat genom deras tystnad. Sen vet jag inte heller om han fick någon stöttning av klubb eller förbundet efteråt.
Känner du honom får han gärna skriva till mig själv på sundetregatta@hotmail.com och berätta för mig om det fanns någon stöttning.

Anonym sa...

Svarat nedan