fredag 28 september 2018

Fiji - Oceania Laser Master Championships 2018 - resan börjar närma sig

Nu är det bara lite mer än en vecka kvar innan det är dax att packa för resan till andra sidan jordklotet och Söderhavet. Själva resan blir en dryg historia med två byten över Sydney till Fiji.

I Malmö har det blåst hårt hela veckan så min plan att träningssegla varje dag har gått i stöpet men jag känner mig i alla fall fysiskt förberedd ändå. Det har blivit gym istället. Får se om jag får till något pass på måndag och tisdag nästa vecka.
Seglar man Laser så behöver man inte bekymra sig över att transporterna inte ska klaffa. Enkel segling på det viset. Båten är en ny Laser från Performance Sailcraft som transporteras till Fiji från tillverkningen i Australien. Det jag behöver ta med är i princip mina linor, segel och våtdräkt. Allt ska ner i handbagaget. Lär få pressa lite.
Nu är det dags att börja följa väderprognoserna på Fiji och se till att packa alla grejer. Ska bli grymt skoj att få köra mot de bästa på södra halvklotet.

Inga kommentarer: