lördag 21 juli 2018

Swedish Championship for Laser Master 2018, Malmö - Över 100 seglare anmälda

Den 3-5 augusti går Laser Masters SM av stapeln i Limhamn. Laser Master SM ingår även i Euro Master Circuit som går i hela Europa. Det blev över 100 seglare anmälda i Laser std och Laser radial och Malmö Stad bjuder hela gänget på Välkomstmiddag.

Anders Nilssons foto.
Bilden är tagen av Stefan Sandahls grabb på ett av våra träningspass tidigt i våras.

Jag hade ju inte tänkt börja tävla utan bara ha Laser som träning. Med SM på hemmaplan så måste man ju vara med så det blev ändå två tävlingar i vår.
Jag kommer att få till +100h träning i år innan SM vilket jag är nöjd med. Jag tränar i alla fall.
I gänget är vi nu över 30 Laserseglare som tränat på något pass i år i MSS. Jag har riktigt kul varje gång. Bästa passen är så klart de vi har med Simon Lundmark, som en gång vann SM i Laser radial. Jämfört med när jag seglade Laser i början på 90-talet så har jag haft otrolig nytta av Youtube och de tips till trim och hur båten ska drivas. Man kollar på tipsen går ut och testar och tränar tills det sitter. Sen att allt inte sitter än är en annan sak. ;-)

Inga kommentarer: