onsdag 11 juni 2008

Vår Dehler 34 SV Grynet kom idag den 10 Juni klockan 14:00

Vår Dehler 34 SV kom så äntligen.
Hon var läckrare än jag minns sedan Holland.
Massor med förbättringar på detaljlösningar är gjorda sedan prototypen.
Kul att det överträffar förväntningarna.
Jag lägger in lite bilder imorgon.
Botten är avfettad och slipad till hälften.
Vi har bestämt oss för att fixa botten i ordning före att deltaga på Kullaseglingen.
Vi hinner inte att få henne klar helt enkelt. Förhoppningsvis sjösättning i nästa vecka.
Nu ska jag gå och lägga mig.
Det verker redan i armarna. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var står skutan nu anders ?
I hamnen och väntar på att hoppa i sjön ?
Då ska jag ta en titt på henne på torsdag när jag ska in o segla lite för Aktivmera.

Synd att du inte får klart den till kullaseglingen.

Peter K sa...

Är det så dålig finish på en alldeles ny båt att ni måste "fixa botten"??
Låter botten ;-)

Anonym sa...

Grattis. Mycket jobb med ny båt :-D